BELANGRIJKE VEILIGHEIDSMEDEDELING: AEG FX9

Electrolux verzoekt eigenaren van de AEG FX9 draadloze stofzuiger onmiddellijk te stoppen met het gebruik van het apparaat vanwege een mogelijk veiligheidsprobleem. 

De reden is een probleem met een onderdeel van het product, dat onder bepaalde omstandigheden oververhitting kan veroorzaken en ertoe kan leiden dat de stofzuiger vlam vat. Oververhitting wordt beschouwd als een ernstig risico dat kan resulteren in een brand die zich mogelijk uitbreidt naar aangrenzend brandbaar materiaal. Mogelijke oververhitting van het product kan alleen worden veroorzaakt wanneer het product wordt gebruikt, niet tijdens het opladen of in stand-by.

Hieronder beschrijven we hoe nu verder.

Er is tot op heden geen persoonlijk letsel of materiële schade gemeld. Desalniettemin, omdat de veiligheid van onze consumenten onze topprioriteit is bij Electrolux, nemen we deze zaak zeer serieus. We hebben besloten om alle betrokken producten onmiddellijk terug te roepen.

Het gaat om de volgende productbatches: klik hier voor de modellijst.

U kunt dit controleren door het model en het productnummer (PNC) te controleren. Deze vindt u op een etiket dat achter de cycloonunit van de stofzuiger is aangebracht.

De informatie vindt u op het typeplaatje.

FX9-aeg-label-378x262-friöagd.png148x472_aeg_vacuum-svart-bg.png

 

Als u een product met een betrokken productnummer (PNC) bezit, gebruik het product dan niet meer, plaats het niet in het laadstation en haal de stekker van het laadstation uit het stopcontact.

Het probleem doet zich alleen voor bij de AEG FX9 stofzuigers met genoemde productnummers (PNC). Andere AEG-producten, waaronder elk ander stofzuigermodel, vertonen geen problemen.

Onze oprechte excuses voor het ongemak dat dit kan veroorzaken.

Voor meer informatie omtrent een terugroeping van een product in het algemeen, gelieve de website van de FOD Economie te raadplegen: www.economie.fgov.be/nl.

Hoe wordt het opgelost?

Als het productnummer (PNC) in de modellijst staat dan kunt u kiezen uit de volgende opties:

Marketingbureau Racktime verzorgt de afhandeling.


Optie 1 – stuur de AEG FX9 op en ontvang een nieuwe Ultimate 8000 steelstofzuiger - AP81A25ULT
Kiest u voor deze optie dan ontvangt u, na registratie van uw gegevens, per e-mail een barcode en instructie voor retourzending. Verpak de FX9 en breng het pakket met barcode naar een bpost-pakketpunt bij u in de buurt. Na ontvangst en controle van product- en serienummer door Racktime ontvangt u binnen 10 werkdagen de nieuwe Ultimate 8000 steelstofzuiger - AP81A25ULT.

Optie 2 – laat de AEG FX9 ophalen en ontvang een nieuwe Ultimate 8000 steelstofzuiger - AP81A25ULT
Kiest u voor deze optie dan ontvangt u binnen 10 werkdagen bezoek van één van de medewerkers van Racktime. Na controle van product- en serienummer en tekening voor ontvangst, ontvangt u direct de nieuwe Ultimate 8000 steelstofzuiger - AP81A25ULT. De oude FX9 zal door de medewerker van Racktime worden meegenomen.

Voor de registratie van uw product vragen wij u om contact op te nemen met Racktime. Zij kunnen dan de controle uitvoeren of uw product omgeruild dient te worden. Stuur in uw e-mail onderstaande zaken mee:


- Foto van het serienummer
- Voorkeurskeuze optie 1 of 2 (zie hierboven)
- Naam
- Adres / Postcode
- Woonplaats
- Telefoonnummer (optioneel)

Neem contact met ons op

Wanneer u vragen heeft over deze terugroepactie dan kunt u contact opnemen door een mail te sturen naar: aeg@promocontact.eu of telefonisch via het nummer 092/98.01.91 (ma-vr: van 8:30 tot 17:30 uur).